er hingen zware woorden in de lucht
zoals ‘ik ben toch wie ik ben‘,
maar hoe zeg je dat in het Arabisch?

de stad was al krom
en er zat rot en roet alom
en vieze molm in het gebinte
en er zat rat in de groene verf
en in de voegen vergif
en er droop goedkope droomslijm
en namaakdras af van het zomer- en
winterterras.

manhaftige traanmoeders
bevochten de eeuwige slaap
en wreven zich krassend
het oog uit hun kassen:
ga toch spelen kinderen,
kraaiden ze,
op het pleintje
voor het te laat is om
op het pleintje
pleintje te spelen.

ik zag daar niets van, maar verzon het
toen de trein waarop ik zat Brussel
binnenreed, in 2007.

maar toen las het mijn laatste woorden.

“… een weg door de wiegende wei…
en kijk de beek, schrijf ik dan, daar, ja kijk daar
die met de kikkervisjes, weet je nog?

invoer (2017) – rev. dv@CBV

HEMELNETLYRIEK 2.0

// de lyrische teksten vanop http://vilt.skynetblogs.be 2004-2007
worden momenteel herwerkt voor 2023 en erger

INHOUD (alfabetisch)

//titels zonder hoofdletter zijn (zo goed als) klaar voor versie 2.0

bestand in opbouw (B.i.O 2023):
HEMELNETLYRIEK 2.0.docx

NKdeE 2020 – pastel op zwart A4 papier

de
Neue Kathedrale des erotischen Elends
wil onafhankelijk blijven publiceren, zónder subsidie of commerciële sponsors
en dus ook zónder (al dan niet verdoken) exploitatie van gebruikersdata
en geheel vrij van reclame.

steun de NKdeE en de Vrije Lyriek
en koop een Radio Klebnikov CD op BANDCAMP:

~

copyright ‘ViLT //dagwerk van dirk vekemans’:
CC0 1.0 Universal (CC0 1.0) Public Domain Dedication

contact: dirkvekemans@yahoo.com

VOLG dirkvekemans.be
Vul je mailadres hieronder in en je krijgt elke dag het werk zo in je mailbox, gratis. jouw mailadres wordt verder niet gedeeld, gebruikt of anderszins bekend gemaakt. Met opzeglink in elke mail.

Geef een reactie

This website uses the awesome plugin.