Gisteravond is de expositie Daring land, een co-productie van Grapes of Art met La Maison du Peuple, geopend. U kan er nog tot en met 18 oktober gaan kijken in het nieuwe pand van La Maison Du Peuple aan de Lakense straat nr 60 in hartje Brussel.
Naast een hoop uitermate sterke schilderijen van Ilse Derden kan u daar de foto’s van Arnaud Camerlinckx gaan bewonderen. Arnout, de man die zijn naam nooit tweemaal na elkaar hetzelfde schrijft, is een briljant fotograaf die met gedateerde analoge toestellen niet de sensatie of het exceptionele opzoekt, maar de wereld laat spreken vanuit zijn onmiddelijke omgeving.
Tijdens het Klebnikov Carnaval waren al een deel prints van zijn werk te bewonderen die vooral zijn familie en vriendenkring in beeld bracht. Deze tentoonstelling focust op foto’s genomen op café, meer in het bijzonder in café Daring man, gelegen op de Vlaamsesteenweg ook. Het blijkt dat er alomtrent sprake is van enige overlapping.
Over het werk van Derden ga ik het later uitgebreid hebben, maar op de expositie is ook één werkje van mijzelf te zien, een uitvoering namelijk van een Vlak van ‘Het Pad van de Wenende Nacht’
- Vlak 15: “Oneigenlijk Gebruik van het Wiel”
- onstaansgeschiedenis:
“Oneigenlijk Gebruik van het Wiel” wordt, zo hebben we gisteren beslist, via La Maison du Peuple per opbod te koop gesteld. De inzetprijs is 150 euro, ons gegarandeerd door iemand van het bestuur van het Volkshuis. Tot het einde van de tentoonstelling kan u via mij of via La Maison du Peuple een bod doen op het werk.
Alles wat boven de 150 gaat, wordt onder ons fifty-fifty gesplit: de helft van uw centen ondersteunt de organisatie, de andere helft de exposant. Ter vergelijking: Damien Hirst stopt gewoon alles in zijn zak op een procentje na voor het veilinghuis, en da’s louter Kunst, zo’n veilinghuis, terwijl die Damien Hirst gewoon zuivere commercie is, of was het dan toch omgekeerd.
Wij, wij zijn gewoon een stelletje door de perversies van het Kapitaal uitgekotste creatievelingen die werken vanuit en in dienst van het volk.