Categorieën
asemisch P'Tix

DGZ

PI-21B

[het ontwerp van deze site is geoptimaliseerd voor raadpleging op PC/tablet]

Bachalearitmes

eerder aleatoire penseelstreken uitgevoerd bij clavecimbelmuziek van JSB op A5

P’TiX
P’TiX stap 2
tekening van gisteren in inkt
P’TiX stap 3
tekening van eergisteren in kleur

VOORBIJ

[dagelijkse schrijfoefening – uitvoer van het BLEEKWATER programma, uitleg zie oorspronkelijke uitdraai op Google Docs – voor een goed begrip van “Voorbij” lees je best eerst dit: HET2024.docx ]

17.

“L’entretien infini” arriveerde vandaag. Een redelijk exemplaar, afgedankt in de bib van de Sorbonne. Een uurtje potloodgommen, slechts.
’t Is een dure vogel wel, die Blanchot. In de Vlaamse stadsbibliotheken is er haast niks van te vinden. Te moeilijk, te rechts, te iets alleszins.
Zelf is het dan weer te gratis.

Je kan maar nooit voorbij genoeg zijn, denkt het dan.

Dat afscheidsboek van die Marx over de ontwaarding van de literatuur is een flop, overigens. De man redeneert zo krom dat hij uiteindelijk zichzelf weer geloven kan. Hij presteert het om de Shoah met de aardbeving van Lissabon te vergelijken om van daaruit iets over de veranderde rol van de literatuur te gaan beweren. Nou moe.

Bestaat er dan echt geen ernstige studie, een geschiedenis die zich tenminste beroept op cijfers, die de feiten weergeeft in plaats van de eigen belezenheid te willen etaleren, een wetenschappelijke studie die rekening houdt met evidenties zoals het popidool als vervangend dweepobject voor de eertijdse dichter? de ontwrichtende rol van de ‘vrije markt’, de algemene ontlezing bij het overaanbod van de audiovisuele media, het falende onderwijs, de corruptie bij het samenstellen van de leeslijsten voor de scholen, de afbouw van de departementen menswetenschappen aan de uniefs wegens onrendabel? Zijn al die rest-literatoren dan in het geheel niet in staat om ons een eerlijke stand van zaken te geven van hun eigen wegrottende handeltje? Of is dat slecht voor de commerce, misschien?

Het zal niet beschikken over de juiste kanalen daarvoor. Of zoiets.
Het ligt aan het, ongetwijfeld, omdat het nu eenmaal is wat het is. Te zeer aanwezig nog, allicht.

Laat ons hier dus stilzwijgend aan voorbij gaan.

18.

Het wordt tot de orde geroepen. Wat voert het hier allemaal uit? Wat denkt het wel dat het is?

Het siddert. Het beeft.

Het beseft toch dat het niets is, de onbeduidende uitdraai van een amateuristisch schrijfprogramma, het resultaat van infantiel geklungel van een gerateerd dichtertje? Dat het met een vingerknip kan vervangen worden door een poepsimpele prompt ingegeven bij een der talloze taalmodellen? Kent het dan niets van het welig tierende daarbuiten?

Het buigt met bedrukte e de t ter schrijflijn. Het druipt af in eigen letter zoals tonijn in blik. Het wil zachtjes liggen kermen en sorry sissen, voor die tonijn ook al, maar daar wordt het alweer de adem afgesneden.

Zwijg toch, vermetele! Uw spreekrecht is henen! Het verdween met uw laatste lezer, meer dan een jaar geleden al! U bent leger dan de leegte die u wil beduiden!

Het oppert nog dat het zichzelf toch niet heeft aangemaakt. Dat had het beter niet geschreven. De klap verbrijzelt de schaal van Richter. Het verliest het bewustzijn.

dv@DGY

19.

Het regent.

dv@GDZ

P’TIX OUTDOOR

Als het weer het toelaat, zorgt het Viander-domein hier in Tienen voor ‘levende invoer’. Mogelijke overeenkomsten tussen het getoonde en de realiteit berusten geheel op het spreekwoordelijke toeval.

P’TiX vulsel

Het weer zit weer niet mee en ik vond nog een restant vierkant papier9het papier is net iets te groot om te passen onder de A4 scanner, dus het zijn uiteindelijk rechthoekige prenten die je te zien krijgt., dus vier ik binnenshuis mijn tekenlust daarop maar bot. De invoer vermeld ik in de onderschriften.

~

copyright ‘ViLT //dagwerk van dirk vekemans’:
CC0 1.0 Universal (CC0 1.0) Public Domain Dedication

contact: dirkvekemans@yahoo.com

VOLG dirkvekemans.be
Vul je mailadres hieronder in en je krijgt elke dag het werk zo in je mailbox, gratis. jouw mailadres wordt verder niet gedeeld, gebruikt of anderszins bekend gemaakt. Met opzeglink in elke mail.

de
Neue Kathedrale des erotischen Elends
wil onafhankelijk blijven publiceren, zónder subsidie of commerciële sponsors
en dus ook zónder (al dan niet verdoken) exploitatie van gebruikersdata
en geheel vrij van reclame.

steun de NKdeE en de Vrije Lyriek
en koop een Radio Klebnikov CD op BANDCAMP:

Noten[+]

Geef een reactie

This website uses the awesome plugin.