Joseph F. Keppler is een beeldhouwer uit Seattle die meestal met staal werkt.
Dat staat achterin de nieuwe uitgave ‘”Correspondance” van E-ratio Editions, gerund door KESSELPOET Gregory Vincent St. Thomasino. Meer weet ik over Joseph Keppler ook niet, maar die pdf vind ik wel erg geslaagd. Het is louter digitaal werk, een soort digitale, nogal efemere, visueel-poetische neerslag van indrukken van collega-kunstenaars.
Grote namen uit de wereld van het beeld zijn dat, en dan speelt ie wel erg op veilig denk je. Vaak zie je de clichés die omtrent die namen de ronde doen wel zichtbaar opdoemen, maar het feit dat ze in serie staan, en vooral dat ze een eendere ‘bewerking’ door Keppler hebben ondergaan, maakt de hele onderneming toch weer interessant. Want naast de gemeenplaatsen hebben ze nu ook Keppler’s verwerking gemeen, en dat is toch wel een toegevoegde waarde.
Hier als voorbeeld Keppler’s digitale indruk van Joseph Beuys, de illustere naambezorger van ViLT:
Ontdek verder Keppler’s digitale neerslag van Ad Reinhardt / Agnes Martin / Andrea Mantegna / Andy Warhol / Anonymous / Auguste Rodin / Barnett Newman / Claude Monet / Constantin Brancusi / Cy Twombly / Ellsworth Kelly + Gerhard Richter / Gene Davis / Georg Baselitz / Gustave Courbet / Jackson Pollock / Jeff Koons / Jenny Holzer / Joseph Beuys / Kasimir Malevitch /Katsushika Hokusai / Kurt Schwitters / Marcel Duchamp / Mark Rothko / Pablo Picasso / Pierre Auguste Renoir /Piet Mondrian / Richard Prince / Richard Serra / Robert Ryman / Sophie Calle / Thomas Struth / Vincent VanGogh / Xu Bing / Yves Klein in zijn Correspondance